2021. ápr 30.

Céklás házi tészta - az ehető anyák napi ajándék

írta: Főzzvelem
Céklás házi tészta - az ehető anyák napi ajándék

180588276_194201425866517_8419900725182667473_n.jpg

Ezt a házi, a cékla színeiben pompázó tésztát mi is elkészíthetjük, és akár anyák napjára is adhatjuk!

Hozzávalók:

- 1 tojás

- liszt (a tojás súlyának kétszerese: ha a tojás 55 gramm, a lisztnek 110-nek kell lennie)

- 1 evőkanál céklapüré

- + liszt

Elkészítés:

Két kisebb céklát megtisztítok, és nagyjából egy-másfél óra alatt puhára főzök. Míg forróak meghámozom őket, hagyom, hogy kihűljenek majd felkockázom és pépesítem a céklákat.

A tésztát összegyúrom: a tojás, a liszt, bele a céklapüré és ha kell még, akkor liszt. Nekem első körben elég volt pluszba egy ,,csapott tenyérnyi" liszt, hogy ne ragadjon a tészta. Zacskóba tettem, félórát állni hagytam, majd újra ragadt, így picit liszteztem, és kezdődhetett a nyújtás.

A tésztatömbömet nagyjából egycenti vastag szeletekre vágom. Nyújtógépnél öt fokozaton nyújtom keresztül a tésztát - én a negyedik fokozatnál megálltam, mert túl lágy volt a tészta, hagytam annyira száradni, hogy már ne ártson meg neki a nyújtás.

Az ötödik fokozat után is lehet állni hagyni, de akár rögtön mehet a tagliatelle-vágóba, és asztalterítőn lazán szétszórva szárítom legalább egy fél napig, de inkább tovább.

A virágokhoz egy bögre szájával köröket vágtam a tésztából (amikor még egyben voltak), két helyen bevágtam, és ezeken fűztem át spenótból készült ,,tagliatelléket".

A részletes menete az alábbi videóban megtekinthető. Készítsétek el bátran! :) 

 

Szólj hozzá

Nagyi receptje